Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowa Octavia Tour 1.6 czy Renault Fluence 1.6 proszę o pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nowa Octavia Tour 1.6 czy Renault Fluence 1.6 proszę o pomoc

    koledzy posprawdzajcie stan tarcz i zacisków jak przednich tak i tylnych,sprawdźcie czy zaciski się nie blokują -kantują-zacinają pod kątem przez zabrudzone prowadnice jażma ,częsta drgania powstają poprzez nierównomierne zaciskanie się klocków w zacisku. miłej zabawy pozdro :szeroki_usmiech

  • #2
    Nowa Octavia Tour 1.6 czy Renault Fluence 1.6 proszę o pomoc

    Witam
    Właśnie jestem przed wyborem nowego auta dla mojej rodzinki 2+2.
    Mój wybór padł na:
    - Nową Octavią Tour 1.6 (102KM)
    lub
    - Renault Fluence 1,6 16V (110KM)
    Autka są bardzo zbliżone cenowo. Narazie zrobiłem jazdę próbną Ocatvią i jestem mile zaskoczony dynamiką silnika myślałem że będzie gożej. W Renault Fluence narazie tylko siedziałem, napeno wizualnie bardziej mi sie podoba Renault no i ma 10 KM więcej, pali też troszkę mniej nie wiem jak zdynamiką w porównaniu z octavią.Renault przyspieszenie do 100 ma o niecałą sekundę lepsze ale to chyba nie świadczy że jest lepszy.
    W internecie niestety nie znalazłem żadnego porównania Octavi i Fluence.
    Może ktos z was mógłby mi pomóc i doradzić w ostatecznym wyborze.
    Będę wdzięczny za wasze komentarze.
    Pozdrawiam
    Rafał

    Komentarz


    • #3
      Wg mnie zależy na jaki okres kupujesz auto.

      Jak 3-5 lat to bierze francuza. Powinien dać radę. Jak dłużej to bym już brał O2.

      Komentarz


      • #4
        w poprzednim megane w sedanie ten silnik byl strasznym mulem mimo w miare dobrych osiagow "na papierze", rowniez biorac pod uwage odsprzedaz pozniejsza zdecydowanie latwiej i za lepsze pieniadze bedzie ci octavie puscic, uzywane renowki niezbyt u nas trzymaja cene
        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

        Komentarz


        • #5
          Re: Nowa Octavia Tour 1.6 czy Renault Fluence 1.6 proszę o p

          Octavia ma gaz "za darmo" i bez utraty gwarancji no i jest to hatchback wiec samochod jest praktyczniejszy.

          Fluence powinien byc bardziej komfortowy, ale tu odpowiedz moze przyniesc tylko jazda probna. IMO glowna zaleta fluenca w porownaniu do Octavii jest mozliwosc zamowienia silnika 2.0 140 KM i jesli mocniejszy silnik Cie nie interesuje to bralbym Octavie

          Komentarz


          • #6
            na tym forum odp może być tylko jedna - OCTAVIA
            SPOT Poznań:
            .....
            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


            Error 503 Wojtas Unavailable :P

            Komentarz


            • #7
              Ja bym brał Octę. Chyba lepiej naprawiać jakieś drobiazgi (nawet nieraz irytujące) niż być opętanym przez elektronikę made in Renault. Podobno nawet serwisy tego mają dość.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez t271828
                Fluence powinien byc bardziej komfortowy, ale tu odpowiedz moze przyniesc tylko jazda probna.
                przynajmniej do jakiegoś czasu. Trwałość zawieszenia w Renault to już legendarna jest - a właściwie jej krótki żywot. Przejedź się Meganką z przebiegiem 60kkm i Octavią to wtedy poczujesz różnicę. W nowym renówka będzie zapewne bardziej komfortowa.

                Komentarz


                • #9
                  osobiscie wybralbym Octavie, choc powiem szczerze ze jesli to jest ta wersja fluence gdzie mozna wybrac jasna tapicerke w cenie, to rozumiem Twoje rozterki.

                  z drugiej strony popatrz na ceny uzywanych renault i skody i zobacz co lepiej trzyma cene... tak skoda.

                  poza tym Octavia to samochod dla prawdziwych facetow a nazwe Fluence to nawet trudno wymowic hehe (zartuje!) :P
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    hmm dość dużo jest porównań tylko że niektóre z O1 zamiast O2
                    Renault Fluence dCi 105 1.5 105KM vs Skoda Octavia Tour 1.9 TDI-PD 100KM
                    Page not found - AUTO BILD
                    Dravá novinka proti staré známé: Renault Fluence vs. Octavia Tour - iDNES.cz

                    Komentarz


                    • #11
                      Kolegi tata miał wielką ochotę na Renault Fluence - ich mama pracowała w dziale części samochodowych i pierwszą rzeczą odrzucającą Fluence był brak zamienników i strasznie drogie części - rozrząd to czterocyfrowa licza. Poza tym Fluence jest brzydkie z tyłu :P

                      Komentarz


                      • #12
                        Dorzucę od siebie jeszcze:
                        - pomimo reklam, w których sugerowano że fluence to niby jakaś lepsza klasa, trzeba pamiętać, że ten projekt jest typowym lowcostowym rozwiązaniem (sklejka z kilku innych modeli renault + produkcja w Turcji), prosta konstrukcja, która kilkoma chromami i ładną linią ma skusić biedniejszych mieszkańców Europy
                        - cena zakupu może i porównywalna, ale po kilku latach pozbyć się renaulta będzie o wiele trudniej niż skody - różnica w cenie wtedy będzie spora
                        - O2 to porządnie sprawdzone auto produkowane od kilku lat, fluence to turecka nowość o bliżej nieznanej niezawodności (sądząc po pozostałych wytworach renault prawie na pewno będzie z tym gorzej niż w skodzie)
                        - 1.6 ze skody może i nie wymiata do setki, ale znany jest ze swej solidności, co potwierdzi mnóstwo ludzi choćby na OCP

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Mickul
                          rozrząd to czterocyfrowa licza. Poza tym Fluence jest brzydkie z tyłu :P
                          Chyba przesadzasz - przy silniku w tym Renault 1.6 16V koszt kompletu części to 400zł. Reszta części też nie wcale nie jest droga a zamienników jest mnóstwo - przecież to zlepek kilku aut Renault a nie zupełnie nowe auto.

                          [ Dodano: Wto 08 Lut, 11 15:19 ]
                          wire1 mi się Fluence bardzo podoba, bryła ciekawsza chyba niż O2. Octa oferuję klasyczną elegancję - albo jak to mówi moja żona - mamy dziadkowy samochód
                          Za Octą przemówiła właśnie trwałość i lepsze trzymanie ceny po paru latach.

                          Komentarz


                          • #14
                            Renault Fluence to Samsung SM3 tyle, że składany w Turcji. Silnik 1.6 16V w budzie Megane II bardzo mi podszedł (w przeciwieństwie do 1.5dci 100KM którym źle mi sie jechało).

                            Jak ważne są dla ciebie koszty eksploatacji (dużo wiekszy wybór dobrym zamienników w Skodzie) i mniejsza utrata wartości to Octavia będzie lepszym wyborem. To ostatnie zniechęciło mnie do Renault - sprzedawałem swoje Clio w zeszłym roku, strach był patrzyć na fakturę zakupu sprzed 7miu lat. Spalanie obu będzie podobne.

                            Komentarz


                            • #15
                              Moim zdaniem umów się kolego na jazdę próbną i wybierz samochód, którym będzie się Tobie lepiej jeździło . Ja wybrałbym Octavię, bo to sprawdzona technologia, auto tanie w eksploatacji, ma lepsze mimo wszystko materiały we wnętrzu no i silnik trwały i bezawaryjny. Jeżeli chodzi o Renaulty z tym silnikiem to często padają cewki no i serwis okresowy jest zdecydowanie droższy. Jeździłem Renaultami kilka lat ;samochody raczej nie sprawiały problemów, ale jeżeli chodzi o koszty eksploatacji to skoda wypada znacznie lepiej. Octavia jakoś mi bardziej pasuje,ma lepsze właściwości jezdne i można zawsze coś sobie przy niej zmodyfikować ( duża ilość części ) . Nie mówię już o naszym forum i spotach na których można bardzo przyjemnie spędzić czas

                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                              Fotki
                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                              Fotki

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez matwrc
                                Dorzucę od siebie jeszcze:
                                - pomimo reklam, w których sugerowano że fluence to niby jakaś lepsza klasa, trzeba pamiętać, że ten projekt jest typowym lowcostowym rozwiązaniem (sklejka z kilku innych modeli renault + produkcja w Turcji), prosta konstrukcja, która kilkoma chromami i ładną linią ma skusić biedniejszych mieszkańców Europy
                                - cena zakupu może i porównywalna, ale po kilku latach pozbyć się renaulta będzie o wiele trudniej niż skody - różnica w cenie wtedy będzie spora
                                - O2 to porządnie sprawdzone auto produkowane od kilku lat, fluence to turecka nowość o bliżej nieznanej niezawodności (sądząc po pozostałych wytworach renault prawie na pewno będzie z tym gorzej niż w skodzie)
                                - 1.6 ze skody może i nie wymiata do setki, ale znany jest ze swej solidności, co potwierdzi mnóstwo ludzi choćby na OCP
                                podpisuje się pod tym rękami i nogami

                                renault fluence nie dość że ma mega drogie części i zaraz sie rozleci to nikt go nie będzie chciał od Ciebie odkupić a jak się wkońcu ktoś znajdzie to za psie grosze, natomiast octavia nie dość że pakowniejsza, lepiej spasowana, to nie będzie się psuła, ma tanie części i sprzedasz ją potem za dużo większe pieniądze i bez problemu, A do tego możliwość LPG gratis w salonie sprawi że będziesz jeździł jak za darmo. Poza tym silnik w octavii jak mu dasz po garach to nic mu nie będzie a ten w reno rozleci sie. No i to zawieszenie, octavia dobrze się trzyma drogi a fluence podpiera się lusterkami na zakrętach. Jak ktoś lubi wypadać z drogi siedząc w fotelach bez trzymania bocznego to renault jest dla niego.
                                Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                Komentarz


                                • #17
                                  Utrata wartości, awaryjność, części, warunki odsprzedaży.

                                  Do tego imho: nie siedziałem w renówce, natomiast przed wyborem porównałbym też ilość miejsca w środku z przodu/z tyłu + pakowność i możliwości zagospodarowania wnętrza, wliczając oczywiście bagażnik. Zawsze zwraca się uwagę na silnik i wyposażenie, ale "ilość auta", taka "zawartość cukru w cukrze", też się liczy. Mówi się o okcie, że jest nadmuchanym kompaktem, ale wybierając zamiast niej np. porównywalnego cenowo focusa kupuje się tak naprawdę mniejsze auto. Fluence sprawia wrażenie mniejszego pojazdu, ale nie miałem obiektywnego porównania, bo mało ich jeździ.. Czego nie można powiedzieć o octaviach

                                  Poza tym jestem uprzedzony do aut made in france i osobiście bym się nad fluencem NIE zastanawiał.

                                  Natomiast co do pochodzenia pojazdu to nie zapędzałbym się w szufladkowaniu w oparciu o miejsce składania. Zagadka logiczna: mamy dwie fabryki, produkujące te same samochody - w UK i Turcji, w obu przypadkach przy taśmie pracują Turcy. Za które auto chętniej zapłacicie?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Nawet nie myśl o Renault !!! i mówi ci to człowiek który miał 3 renówki z rzędu, a moi rodzice mieli Megane II sedan z ... 1.6 16V
                                    Renault jest komfortowe, to fakt, ale jakość montażu tych aut jest baaaardzo niska w porówaniu z Skodą. Po roku czasu w Renault bedziesz miał koncet skrzypień i trzasków.
                                    Dodatkowo elektronika w Renault jest baaardzo awaryjna i nastaw się na kłopoty i wydatki z nimi zwiazane.
                                    Silnik 1.6 16V ma kłopoty z cewkami, oraz kołem zmiennych faz rozrzadu które pada po 14-15 tys km a Renault do tej pory uważa, że wszystko jest o.k. i nie ogłasza akcji serwisowej.
                                    Ja ze swej strony radzę ci zakup Octavii II bo to naprawdę super auto. Przed OII jeździłem Laguną I ph II i jak odebrałem O II to dopiero zobaczyłem co znaczy pewność prowadzenia i dobrze dobrana progresja wspomaganie układu kierowniczego (w Renault układ wspomagania jest gąbczasty i nie pozwala wyczuć co dzieje się z kołami w zakręcie). Od kiedy mam Skodę skończyły się problemy jakościowe (po 3,5 roku nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy) i awarie (O II przez 3,5 roku miała rylko 1 awarię - pęknięta tasma can za kierownicą). W zawieszeniu po 35 tys km nic nie puka ani nie stuka. W Renault stuki pojawią ci sie po ok. 20-25 tys km. Do tej pory jak wsiadam do Clio II żony to nie mogę się przyzwyczaić do specyficznej pracy-stukania- zawieszenia choć wszystko w nim jest o.k. (sprawdzane przez 3 różnych mechaników). Ale jak to powiedzial bój brat po kolejnym sprawdzeniu zawiasu w Clio i stwierdzeniu, że: luzów brak " ty się po prostu przyzwyczaiłeś do zwieszenia i ciszy w Skodzie, a to jest tylko Renault"
                                    W Renault nie masz co liczyć na taką bezawaryjność !! A części do Renault sa dużo droższe niż do Skody (wiem o czym piszę, bo żona ma obecnie Clio II ph III ).
                                    Pomijam już fakt ze Fluence jest dla mnie paskudne jak noc, ale to akurat jest kwestia gustu.
                                    W każdym arzie w tych dwóch to tylko Skoda Octavia i to bez 2 zdań !!!

                                    [ Dodano: Wto 08 Lut, 11 20:13 ]
                                    Co do osiagów silników w O II i Fluence.
                                    Moge ci powiedziec jak byo w przypadku 1.6 MPI w O II i 1.6 16V w Megane II - ten sam silnik co we Fluence.
                                    Jak dla mnie w trasie 1.6 MPI jest bardziej elestyczny i lepiej zbiera sie z niskich obrotów (8 V) niż 1.6 16V Renault. co do spalania to w rzeczywistości jest ono podobne:
                                    Ojcu Megane II 1.6 16V paliła w mieści ok. 9,5 l
                                    mi O II 1.6 MPI pali w mieście ok. 9,7 l
                                    Na 100% 1.6 MPI jest duuuuużo bardziej mniej awaryjny niz 1.6 16V który ma klopoty z cewkami i kołem zmiennych faz rozrządu.
                                    Co do mocy to różnicy tych 8 KM nie poczujesz.
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dołożę swoje trzy grosze do opinii o Renault. Otóż moja siostra pracuje w jednej z wypożyczalni samochodów i w tej wypożyczalni auta Renault są najmniej awaryjnymi i najtańszymi w serwisowaniu pojazdami. Muszę jednak powiedzieć, że w tej firmie są jedynie auta, które są młodsze niż rok i nieczęsto mają przebieg na blacie powyżej 20.000km.
                                      Co do komfortu: siostra wybiera sobie do użytku prywatnego niemal wyłącznie auta Renault - jej ulubieńcem jest Megane II kombi. Twierdzi, ze nie ma we flocie auta, w którym czuje się lepiej.
                                      Ponieważ w jej opinii Renault robi świetne auta, jakiś czas temu kupiła sobie (jako auto prywatne "niedzielne") Megane II CC.

                                      ALE: mnie nie przekonują jej argumenty i na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie zakupu francuza (choć jeszcze rok temu byłem bardzo chętny na zakup "królowej lawet" - Laguny 2)...
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Agamek12
                                        Muszę jednak powiedzieć, że w tej firmie są jedynie auta, które są młodsze niż rok i nieczęsto mają przebieg na blacie powyżej 20.000km.
                                        i tu jest sedno sprawy. Co prawda jeszcze przy O1 (2003?) ale spotkałem przy wymianie kół właściciela Megane I, który zadał mi pytanie ile mam przejechane - było coś koło 80-90kkm i co robiłem przy zawieszeniu - nic. A on z podobnym przebiegiem był po wymianie dwóch kpl amortyzatorów, gumek, itd. Jakiś czas później wymieniłem w O1 gumki stabilizatora - za 40zł . O2 była sprzedana z przebiegiem ok. 80kkm i też nic przy zawieszeniu nie stukało, piszczało itp.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Fluence'a w dieslu ma sąsiad z "garażu obok". Ostatnio miałem okazję podjechac z nim włąśnie do garażu i musze przyznać, że... nooo..... komfort jazdy jest bardzo duży !!! Jakośc materiałów we wnętrzu również, aczkolwiek stylistyka zewnętrzna auta do mnie nie przemawia. Ale tu już odezwał się mój gust... a może bezguście.. ??
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            "mówi ci to człowiek który miał 3 renówki z rzędu" - skoro Renault ma tyle wad to dlaczego 3 samochody z tego koncernu ?
                                            Czy dopiero to trzecie auto było nieudane?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez astw
                                              skoro Renault ma tyle wad to dlaczego 3 samochody z tego koncernu ?
                                              Bo takie się trafiały pewne w miare młode i od pierwszego właściciela oraz za cenę jaka mogłem wtedy zapłacić, a na nowe wtedy mnie stać nie było
                                              Dodatkowo miałem znajności w ASO Renault co tez nie było bez znaczenia przy wyborze auta. No i na koniec po prostu mi się te auta podobały.
                                              Czarny Elegance

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Big
                                                Renault jest komfortowe, to fakt, ale jakość montażu tych aut jest baaaardzo niska w porówaniu z Skodą. Po roku czasu w Renault bedziesz miał koncet skrzypień i trzasków.
                                                Ale pojechałeś po bandzie :lol: Szczególnie z tą jakością montażu!!! Może tak było parę lat temu, ale teraz Renault oferuje jakość wykonania na poziomie Skody, albo i wyżej.
                                                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                                2009 Renault Clio MTV 1.4
                                                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  czto, bardzo ciekawe, bardzo no jeszcze zdefinjujmy co znaczy teraz, bo w Megane II z 2006 r. (czyli raptem 5 lat temu) jakość montażu była fatalna - źle zmontowana komora mieszania układu przewietrzania kabiny, skrzypiący plastik konsoli centralnej, niechlujnie założona gąbka tłumiąca pomiedzy deską, a szybą przednią, skrzypiące rączki na drzwiach). Szczerze mówiąc nie chce mi się wierzyć, aby tak drastycznie poprawiono tę sprawę, tym bardziej, że renault już parę razy zapowiadało poprawę jakosci (ostatnio w 2004 r) i jakoś nic z tego nie wychodziło A już na 1000% do Skody, to Renault pod tym względem jeszcze naprawdę sporo brakuje
                                                  Fakt materiały wykończeniowe się poprawiy i to bardzo (to nawet w Megane II czy Lagunie II było widoczne) ale jakość zmontowania tych materiaów pozostawia wieeeele do życzenia.
                                                  Jesli ktoś chce ryzykować i próbować to na sobie wydając przy okazji jakieś 60 tys zł o.k. jego sprawa. Ja takiego ryzyka już nie podejmę.
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X